Tijd te kort! - Reisverslag uit Calgary, Canada van Janice Jie - WaarBenJij.nu Tijd te kort! - Reisverslag uit Calgary, Canada van Janice Jie - WaarBenJij.nu

Tijd te kort!

Door: Janice

Blijf op de hoogte en volg Janice

29 Oktober 2006 | Canada, Calgary

Lieve mensen,
Het is niet te geloven, gister kwam ik tot de ontdekking dat ik al op de helft van mijn tijd in Calgary zit! Over nog minder dan twee maanden zit ik alweer in het vliegtuig. Weliswaar op weg naar een nieuw tof avontuur, maar toch, dat betekent dat ik hier nooit meer terugkom. Maakt me een beetje verdrietig en zenuwachtig, er zijn nog zoveel dingen die ik wil doen en zien voordat ik wegga... Lijkt erop dat Raoul gelijk had en ik niet weg wil (hoewel, dan niet voor de liefde van mijn leven, maar voor de tijd van mijn leven)! :P Ik weet dat ik gezegd heb dat jullie me onterecht herhalend op het hart hebben gedrukt te genieten, maar nu moet ik echt oppassen dat ik het niet allemaal voor lief neem. Heb ik me op tijd gerealiseerd dus ik heb weer het een en ander meegemaakt wat ik jullie niet wil onthouden.
Vorige week dinsdag was Audrey jarig, en aangezien ze Frans is, wat is er dan toepasselijker dan een crèpeparty met potten vol Nutella?! Op donderdag hebben we haar verjaardag nog eens gevierd in een nachtclub downtown, de Cowboys (niet op de VIP gastenlijst, ik heb mijn knipoog de laatste tijd enigszins verwaarloosd), en je raadt het al: clubmuziek werd afgewisseld met countrymuziek en uiteraard ik heb leren line-dancen... Zo grappig om te zien, iedereen in de hele club, man, vrouw, jong, oud, maakt hetzelfde dansje. Ik miste alleen mijn laarzen, hoed en blouse...
Zaterdag naar een hockeywedstrijd geweest van de UofC studenten tegen studenten van een andere universiteit, Go DINOS! En daarna was het Cheesecake Coffee Hot Chocolate Movie Night met mijn gebouw, dus lekker filmpjes gekeken met lekkers met mijn gebouwgenootjes.
Afgelopen week was het Political Action Week, dus woensdag heb ik actie gevoerd tegen het hoge collegegeld. En dat terwijl ik hier niet eens collegegeld hoef te betalen, hoe solidair! Actievoeren betekent eerst samen een filmpje kijken en daarna op het grasveld voor MacHall, het centrumgebouw, muziek draaien en jezelf warm proberen te houden met dansen, twister en warme choco. Allemaal leuk en aardig, maar protesteren is een serieuze zaak, afzien dus. Dus hebben we onze slaapzak meegenomen en ons met z'n negenen gevestigd in tenten voor MacHall. Klein detail wat ik was vergeten: ik ben in Canada, niet in Hawaii... KOUD! Mijn voeten en neus begonnen een eigenaardige kleur te krijgen... Ik moet wel erg veel voor mijn medestudentjes over hebben, want ik heb de hele nacht niet geslapen. Ach, des te meer waardeer ik mijn twijfelachtige, harde, met plastic bedekte -misschien zijn ze bang dat ik in mijn bed plas?- matras. Bovendien is het goed voor de bonding, want je moet toch warm blijven? ;) Geintje..
Gister had ik een feestje van Shazin, een meisje van mijn Experimental Psycholinguistics klas, en daarna een Halloweenfeestje van Jr en Chris. Blijkbaar konden ze niet van al die drank van de vorige keer afkomen, dus een feestje was weer onontkoombaar.
Merk wel dat ik toch een beetje slaap tekort kom, heb vandaag tot 12 uur aan een stuk door geslapen. Is niet heel vreemd, want als ik geen feestje heb, ben ik druk bezig met mijn nieuwe verslaving: Adam heeft twee seizoenen Lost op dvd, dus zitten we tot diep in de nacht in de tv-lounge. Eigen schuld, dikke bult.
Oh ja, ik ben ook nog wel met studie bezig hoor, no worries pap en mam. Voor mijn organisatiepsychologie midterm van vorige keer heb ik 81,6% en ik heb afgelopen woensdag nog een Psycholinguistics midterm gehad die ook wel redelijk ging :) En de aankomende twee weken ben ik ook druk bezig met de voorbereidingen voor mijn presentatie, nog twee midterms en een aantal verslagen. Ter ontspanning tussen al het harde werken door maak ik graag gebruik van het gratis sporten! Zo ga ik nog regelmatig schaatsen en turnen, heb ik het squashen herontdekt en ben ik zelfs nog wel eens op een apparaat in de fitness te vinden.
Jongens, bedankt voor jullie reacties en nogmaals sorry voor mijn uberlange berichten, maar ik hou niet graag dingen achter voor jullie! Volgende keer ben ik er weer met mijn trick-or-treat verhalen van mijn allereerste Halloween!
Liefs uit een steeds kouder wordend land.

  • 29 Oktober 2006 - 09:17

    Vanes:

    hey chickie!
    hmmmmm, ik denk dat als jij terug bent van je avonturen dat je nog zeker een maand gaat uitslapen he :p hehehehe.
    Wel cool, you'r campus life is kinda like the one in the movies :D.... He maarrre je komt wel terug he ?????? ikke wil niet horen dat je "per ongeluk" je plane hebt gemist!! :P
    Hier s t wel oke, tentamens staan weer voor de deur dusss :S. Maar ja tis een leuk blok dus t moet lukken ...
    anyhoooss.. ik ga maar weer verder dingen zoeken om te doen.
    spreek je laterzzz
    kus
    nes

  • 29 Oktober 2006 - 09:40

    Kim:

    Aaaaaaaaaah, ik moet wel heeeeel hard m'n best gaan doen om het je straks in Cali naar de zin te maken ...! Verwend nest ben je, ik pak m'n instant warme choco, cheese cake, icecream, dvd's, countrymuziek en cocktails wel vast in! En weet je wat, neem ik ook laarzen, hoed en een blouse mee, dan heb ik tóch een streepje voor. Gelukkig ben je al gewend aan slapen in tenten ;-)
    xx en ik mis jóu wel hoor

  • 29 Oktober 2006 - 12:06

    Kim 'the Sexy 1':

    Hee girliegirl!
    NEEEEEEE, niet daarblijven!!! Dat kunnen we hier helemaal niet aan! Wat moeten we zonder je? De wereld staat al helemaal stil nu... Snif, snif, snottebel..
    Maar ik ben al in de leer hoor voor de line-dance, misschien moeten kimmie en ik maar een cursusje gaan doen, anders passen we niet meer in je vriendengroep en wil je ons niet meer kennen... De laarzen hebk al..
    xxxxxxxxxxxxx

  • 29 Oktober 2006 - 15:26

    Agnes:

    Hoi Jennie.
    We moeten straks wel heeeel erg ons best gaan doen om het hier weer naar je zin te maken, anders zit je misschien zó weer in Canada....
    Fijn dat je het zo leuk hebt en nog niet naar het einde verlangt...
    Kus Ag.

  • 29 Oktober 2006 - 15:40

    Yvonne:

    Hey meis!
    Ben zooooooooooooo blij om te horen dat je het naar je zin hebt in Canada! Maar je gaat daar absoluut niet blijven hoor ;) daarvoor gaan wij jou hier veel te veel missen! Als we dat al niet deden! Ook super om af en toe wat fotootjes van jou te zien, daar in die prachtige natuur en groeiende kou... brrrrrrrr! Ja, idd, je zit daar nog maar 2 maanden, tijd vliegt voorbij of niet!
    Hier gaat ook alles goed, de vervelende tentamens komen er weer aan :( Week van 6 november staan 3 tentamens op het programma, volgende week maar overnachten in de bieb, haha!
    Kus Y

  • 30 Oktober 2006 - 16:13

    Meester Kim:

    Ow, fijn dat je het zo fijn hebt!!!
    Ik ben drukjes aan het werk, wel heel gezelli!
    Miss you!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janice

Hoi!! Zoals jullie weten ga ik voor 4 maanden naar Calgary en daarna nog een maandje met Kim naar California! Om jullie niet helemaal in de steek te laten, zal ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen daar door een dagboekje bij te houden. xxx

Actief sinds 11 Aug. 2006
Verslag gelezen: 86
Totaal aantal bezoekers 8517

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2006 - 26 Januari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: