Trick or treat!! - Reisverslag uit Calgary, Canada van Janice Jie - WaarBenJij.nu Trick or treat!! - Reisverslag uit Calgary, Canada van Janice Jie - WaarBenJij.nu

Trick or treat!!

Door: Janice

Blijf op de hoogte en volg Janice

11 November 2006 | Canada, Calgary

TRICK OR TREAT! Heb ik altijd al eens willen schreeuwen als iemand de deur voor me opent… En vorige week dinsdag was het eindelijk zover: Halloween! Yay! M'n eerste pompoen "gecarved" en vermomd als gevaarlijke doch vriendelijke tijger ging ik, met een graad of -13, de straat op. Eigenlijk zijn we een beetje te oud om langs de deuren te gaan om om snoep te vragen, maar met de geldige smoes “het is voor de voedselbank” konden we lekker ongegeneerd onze zakken vullen met snoep. Het duurde niet lang voor we doorhadden dat we eerst onze handen op moesten houden voor chocolade, zuurgoed en chips, voordat we vertelden waar we eigenlijk voor kwamen: onbederfelijk voedsel voor de arme kids in Calgary. Anders geven ze ons namelijk geen snoep meer, en als je eenmaal bezig bent wil je maar één ding: méér snoep! Gelukkig waren de mensen in de enorme, prachtige, warme huizen erg gul… Ik voelde me helemaal een klein verwend kindje. Wel een heel koud kindje, dus de volgende dag gelijk naar het winkelcentrum gerend voor nieuwe laarzen met een bontje van binnen. Lelijk… duur… okay, maar warm!
Woensdag kreeg ik mijn Experimental Psycholinguistics midterm terug: 95%! Yay! En ik had voor datzelfde vak ook een artikelpresentatie: A+, nog meer yay! Kreeg zelfs 2 excellents (Ach Maud, ik mis je…;)). De volgende week was een wat gestresstere week aangezien ik weer twee tentamens had, maar dat is nu achter de rug en heb lekker tot en met dinsdag vrij. Tijd om weer te relaxen en misschien weer wat cultuur te snuiven. En woensdag was Lucy jarig, en vrijdag Tanis, dus ik heb toch nog wel wat gezellige feestjes gehad!
Wat minder gezellig is mijn geweldige roommate Rabi. Ik had in het begin geschreven dat ze wel gezellig was als ik haar sprak, maar dat werd steeds minder en sinds een anderhalve maand ben ik niet meer dan lucht voor d'r die af en toe in de weg staat en wat geluidjes maakt. Na de eerste twee weken werden de gesprekken vervangen door eens in de twee weken: "Het is jouw beurt om de badkamer schoon te maken", "Volgens mij moet jij de vuilins wegbrengen" en "Wil je even de stofzuiger van Tommy lenen?", maar nu kan zelfs dat er niet meer vanaf. Als ik haar op straat tegenkom gaat d'r kin de lucht in, een wenkbrauw omhoog, en kijkt ze toevallig de andere kant op, en hier in huis loopt ze regelrecht d'r kamer in en gooit de deur dicht... misschien speelt ze in een toneelstuk en oefent ze hier thuis op mij, zo lijkt het echt. Rudeness! Vraag me werkelijk af wat ik gezegd of gedaan heb om haar af te schrikken. Ach ik moet er wel om lachen, ik heb in ieder geval geen last van kletspraatjes als ik thuiskom! Lastig is alleen dat de enige thermostaat van het appartement in haar kamer hangt en het dus altijd een soort van sauna is hier binnen... (ze komt origineel uit Ghana en misschien is ze nog niet gewend aan het Canadese klimaat? Ze woont er immers pas een jaar of tien).
Goed, ik hoop dat het bij jullie ook nog allemaal soepeltjes verloopt; tentamens, verjaardagsfeestjes en Surinamedag geslaagd waren. Mij hoor je hier over een week of twee weer!

Liefs

  • 12 November 2006 - 13:00

    Kimmerd:

    Hee poepjescheetje! Yeey, halloween, great! Heb je ook zo'n pompoen uitgehold? Lijkt me er toch bijhoren, niet? En Maud, ik mis je ook, EXCELLENT! Dat waren nog s tijden...
    Hier alles ok hoor schat, same old boring things denk ik zo.. Hoewel, toch ook wat spannende dingetjes.. Maar dat mail ik wel even privé... You know what i mean ;-)..
    schattie, have fun, but not too much, cause you'll have to come back and enjoy our company eventually...
    kusje op je snoet

  • 14 November 2006 - 09:34

    Kim:

    Hey Janice
    Wat leuk!
    Ik dacht dat het hier erg koud was (8-10 graden), maar -13?! Ik zou super blij zijn in een sauna, wij kunnen ons appartement niet warm genoeg krijgen.. haha ruilen? Je huisgenote meenemen dan, want ik wil haar niet.
    Doegggg

  • 15 November 2006 - 07:58

    KIM 3:

    Je kent echt té veel kimmen...das niet grappig meer. Ik zag je berichtjes hieronder en dacht: huh, heb ik al gereageerd? Maar nee, ik ben gewoon nummer 3! Maarre, oppernerd met je A+, wil je mij leren pompoenuithollen? Dan kan ik ook wat van de Canadese cultuur meegenieten :-)
    xx en we mailen/skypen

  • 15 November 2006 - 16:17

    Vanes:

    Hey hey,
    pumpkin carving, coooool!! zijn die dingen niet keihard om uit te hollen? hihihi
    jammer van je huisgenootje, raar meiske is dat...

    xx
    vanes

  • 18 November 2006 - 07:51

    Rob & Dagmar :

    ha die Janice,

    Leuk mens, pompoenen omtoveren tot wondermooie bijna levende wezens........heb je wel een foto gemaakt van jouw succes ???
    Wat zal je het koud hebben met -13.........van de week was het hier gewoon rond de 16 graden ; is best te doen hoor zo in november !
    Wat een nare roommate heb je ; zit je de rest van de tijd nog aan haar vast of gaat zij misschien nog eerder weg of zo ?
    Hier alles wel; meiden druk op school en in de kerstvakantie gaan we de kamer van Lynn opnieuw behangen en kom je moeder samen met Maud helpen met laminaat leggen ( heb ik goed geregeld he ??? hahaha ) Lynn heeft zelf de kleuren gekozen ; lime-groen; oranje en de derde kleur weet ze nog niet ; in ieder geval is het verstandig om als je naar boven gaat je zonnebril mee te nemen......
    Het wordt een echte tienerkamer ; we zijn er klaar voor .

    Hee, succes met de kou; excellent dat het zo goed gaat met je studie en tot mails !!

    Liefs uit een niet zo koud Almere,
    Rob, Dagmar,Jill & Lynn

  • 21 November 2006 - 11:36

    Henny Huszar:

    hoi janice

    even diep nadenken, de vriendin van manon en ik kom ook weleens bij jullie thuis.
    ik hoorde van je moeder van je verblijf daar en las je stukje over je verblijf in canada
    leuk hoorom zoiets mee te maken en ach die roommate
    doe maar net of ze lucht is.fijn dat het allemaal zo voorspoedig gaat en ik hoop dat je nog een hele leuke tijd daar zult hebben.
    groetjes uit gouda










Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janice

Hoi!! Zoals jullie weten ga ik voor 4 maanden naar Calgary en daarna nog een maandje met Kim naar California! Om jullie niet helemaal in de steek te laten, zal ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen daar door een dagboekje bij te houden. xxx

Actief sinds 11 Aug. 2006
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 8516

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2006 - 26 Januari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: