Plezier+pijn=SNOWBOARDEN - Reisverslag uit Calgary, Canada van Janice Jie - WaarBenJij.nu Plezier+pijn=SNOWBOARDEN - Reisverslag uit Calgary, Canada van Janice Jie - WaarBenJij.nu

Plezier+pijn=SNOWBOARDEN

Door: Janice

Blijf op de hoogte en volg Janice

27 November 2006 | Canada, Calgary

Hello everybody!

Hoe gaat het met jullie? Zijn jullie al in de Sinterklaassfeer? De winkels liggen vast vol met chocoladekruidnoten, speculaas en strooigoed. Dat mis ik wel een beetje hoor, geen goedheiligman voor mij dit jaar, dus geen gevulde schoen en geen liedjes zingen bij de schoorsteenmantel, wat ik altijd zo graag doe. Maar als troost begin ik dit jaar wat eerder met kerst. Vorige week dus lekker een gingerbread house gemaakt, en gegeten natuurlijk. Verder merk ik eigenlijk nog maar weinig van kerst, alleen de winkelcentra zijn versierd, maar daar kom ik zo weinig mogelijk, want dat betekent dat ik naar buiten moet, en het is de laatste tijd flink wat kouder geworden! Aankomende week wordt het rond de -25 graden (vandaag was het zelfs -29!) Ik blijf dus zo veel mogelijk binnen, ga naar m'n colleges door de tunnels en binnendoor, en verander langzamerhand in een kleine albino... Moet alleen even naar een winkelcentrum om een jurk en schoenen te kopen voor het gala van zaterdag :D We krijgen eerst een diner en daarna is er een feestje in de Den. Heb er erg veel zin in, lekker tutten en feesten!
Over kou gesproken: ik heb een nieuwe favoriete sport gevonden, snowboarden!!! Afgelopen vrijdag ben ik met de skiclub richting Sunshine Village in Banff gereden voor twee dagen snowboardpret. Aangezien Lucy en ik allebei wilden snowboarden en het nog nooit hadden gedaan, hebben we een lesje genomen de eerste dag om de basics te leren, en de tweede dag hebben we zelf aangemodderd op de "bunnyhill", die overigens steiler was dan zijn naam suggereert... Ik heb behoorlijk wat sneeuw gehapt en heb mijn benen in richtingen zien zwaaien waarvan ik nooit had gedacht dat ze dat konden, dus ik voel me hartstikke beurs en gewhiplashed op het moment... Maar het was het echt dubbel en dwars waard hoor, wat een supertoffe sport! I'm hooked! Mijn snowboard en ik zijn dikke maatjes geworden. Na mijn laatste tentamens, en voordat ik naar Californie ga, ga ik waarschijnlijk nog 2 daagjes de Rockies onveilig maken. Het enige jammere was dat het weer niet echt meewerkte, er was geen zonnestraaltje te bekennen en doordat het voor het grootste gedeelte van de tijd sneeuwde kon ik af en toe niet zien waar ik heen ging zonder skibril. Ach, een extra uitdaging is nooit weg, toch? Het waren de twee beste dagen tot nu toe hier in Canada! :D Maar het was wel supervermoeiend, dus die twee brandoefeningen (een om 3 uur en een om half 4 -ik lag net weer in bed-) de nacht dat we thuiskwamen, waren zeer zeker niet welkom! Mochten we gezellig twee tripjes maken richting een ander gebouw, in -20 graden, in pyjama, en met spierpijn in elke denkbare spier, midden in de nacht... Thanks but no thanks!
Nu nog twee weekjes colleges en dan nog een tentamen en dan is het eerste semester al weer voorbij... Dat is snel, niet te geloven! Ik zal blij zijn als het voorbij is, want ik heb in die twee weken nog twee tentamens, een onderzoeksverslag en een 20-pagina lang onderzoeksvoorstel te schrijven... druk druk druk. Maar daarna heb ik nog anderhalve week om leuke dingetjes te doen hier en ik heb tot 5 februari (!) lekker een uberlange kerstvakantie, heeeeerlijk!
Ik hoorde dat het bij jullie ook nog allemaal ok gaat, supergezellig feestje bij Maud, jammer dat ik er niet bij was! En gala's, Velociade, hoogste cijfers van de klas etc, klinkt allemaal goed! ;)
Dat was het weer voor nu, ik moet naar bed, want morgen word ik om 8 uur weer bright and shiny in de collegezaal verwacht. Ik ga even een hete douchestraal mijn nek laten masseren en dan m'n bedje in... Pap en mam, heel veel plezier in China, don't do anything illegal or just don't get caught! Goeie reis!

Liefs!

  • 27 November 2006 - 07:38

    Yvonne:

    Jaaaaaaaaaaaaaa! Snowboarden is gaaf of niet!! Heb t zelf ook begin van dit jaar gedaan, en vond het meer dan geweldig! Misschien een idee om eens een keertje samen te gaan doen in Duitsland ofzo :) Het zit er idd al weer bijna voor jou op... En dan heerlijk genieten van jouw welverdiende vakantie! Brrrrrrrrrrr, -29, wat erg zeg! Hier is het dus bijna december en wij noteerden zaterdag lokaal 19 graden :s Moet niet gekker worden in de wereld haha! Maar je hoort mij niet klagen hoor, hou wel van een beetje warmte :) Veel plezier zaterdag tijdens de gala! xx

  • 27 November 2006 - 07:49

    Kimba:

    Haai liefje,
    Klinkt allemaal weer super zeg! Wel heel erg koud. Niks voor mij, je kent me in Gouda met een plaid om:)
    Hier gaat het prima, wel drukjes!
    Veel zoenen!

  • 27 November 2006 - 07:54

    Kimzus:

    Heeeey, wat gaaf klinkt het weer!! Ja, het weer niet, maar 'alweer' 'wederom' 'again' bedoel ik ;-) Kunnen we straks in Cali ook lekker boarden saampjes! Samen blauw is altijd fijner dan alleen! Sterkte met je tentamen, spreek je gauw en miss you lots...x Kimmie

  • 27 November 2006 - 08:31

    Kim Lekker:

    hee chick! sounds great, again. Is het nou de reflectie van jouw groene achtergrond of is het de jaloezie die me groen maakt..
    Bij de Telegraaf alles top, ben al een half uur bezig en jouw berichtje lezen is het belangrijkste wat ik nu te doen heb (hmm, goeie job). Deze week hebben we voorstellingen... spannend, zeker omdat we afgelopen zaterdag eigenlijk alles pas gezet hebben.. Maar het wordt vást fantastisch. Honey, enjoy the christmas joy, ik zal een extra pepernootje voor je eten..
    xxxx

  • 27 November 2006 - 09:41

    Bouk:

    zoooooooo, die snowboard verhalen klinken stoerrrr :D Vind het stiekem ook weer gezellig als ik je hier in de collegezaal kan vergezellen :D Eerst nog best een poos genieten daar! Ik ben aan 3 surprises tegelijk begonnen :( hehe!! Nou, ik spreek je snel (MSN)! Dikke (K) Bouk

  • 27 November 2006 - 11:47

    Kenneth:

    Hoi Jennie,
    Het gaat zo te lezen nog steeds super met je. Je komt nog wel terug he?
    Sterkte met de tentamens en veel plezier met de gala's etc.

  • 27 November 2006 - 15:51

    Vanes:

    hey hey,
    damnn -20, all i can say about that is brrr, shiver shiver, brrrrr! wel cool dat je ben gaan snowboarden.. nu kan je samen met kim the hills of cali onveilig maken :D! en wat gaaaf dat je zo lang vakantie heb man..ik wil ooook :(
    hehehe anywayzss, goodluck met je tenta's en paper...
    talk to ya soon
    xxx
    vanes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janice

Hoi!! Zoals jullie weten ga ik voor 4 maanden naar Calgary en daarna nog een maandje met Kim naar California! Om jullie niet helemaal in de steek te laten, zal ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen daar door een dagboekje bij te houden. xxx

Actief sinds 11 Aug. 2006
Verslag gelezen: 568
Totaal aantal bezoekers 8508

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2006 - 26 Januari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: