Na zonneschijn komt regen... - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Janice Jie - WaarBenJij.nu Na zonneschijn komt regen... - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Janice Jie - WaarBenJij.nu

Na zonneschijn komt regen...

Door: Janice

Blijf op de hoogte en volg Janice

02 Februari 2007 | Nederland, Utrecht

Hey lieve mensen!
Het is weer een tijdje geleden dat ik geschreven heb, maar ik ben jullie niet vergeten hoor! Het was lastig in Amerika om elke keer op internet te komen, en de tijd die we hadden op het net hebben we nuttig gebruikt om onderdak te zoeken voor de volgende dag... ook niet geheel onbelangrijk, want 's avonds wordt het toch wel heel koud daar! Vandaar dus pas een achterafberichtje vanuit het thuisfront... Jaja, I'M BACK!
Ook de laatste 3 weken hebben we niet stilgezeten, dus weer een hoop gezien, gedaan en beleefd.

Na twee woestijnerige natuurparken hadden we blijkbaar nog niet genoeg van de bergen, want we zijn rechtstreeks naar Arizona gereden, naar Sedona. Wederom ontzettend mooie uitzichten vanaf de toppen van de vuurrode bergen! En nou we toch in Arizona waren, waarom niet even langswippen bij Kim M en Charl in Phoenix, die ook toevallig op vakantie waren?! Erg gezellig om die ook weer eens te zien na lange tijd; lekker geshopt in outletmalls, rondgetourd in onze luxe auto, 's nachts na het uitgaan nog even de hot tub in naast het appartement, en de steile Camelback Mountain beklommen - met tot wandelschoenen omgedoopte sneakertjes die daar natuurlijk veel te glad voor zijn, en me dus WHOOP, onderuit, mooie littekens als souvenirtje hebben opgebracht...
Erg leuk, maar na een paar dagen hebben we ook Phoenix wel gezien, en is het weer tijd om door te reizen... what about San Diego? De eerste nacht was niet echt wat wij ons ervan hadden voorgesteld (eindeloze zonnige stranden en bruisend straatleven), maar een crappy, dodgy hostel in de verkeerde wijk van SD waar het overstroomt van de daklozen en louche figuren ... vandaar dat-ie zo goedkoop was! Gelukkig waren 2 (uberlange) Australische meiden het met ons eens, en 5 minuten nadat we ze hadden ontmoet was er een 4-persoonshotel geboekt: lux, mooie locatie, eigen badkamer, en dezelfde prijs p.p. als in het hostel! SD ligt vlak aan de grens van Mexico, dus met een ieniemienie Portugese wietrokende-right on!-stuiterbal-gids, diezelfde Aussies en nog wat anderen zijn we de drukste grens ter wereld overgestoken naar het supertoeristische Tijuana. Vlak over de grens, maar toch al zo anders! Eerlijk gezegd niet zo geweldig, je voelt je er niet zo veilig en Kim en ik kunnen voorlopig geen Mexicaans eten meer zien, maar toch leuk om eens meegemaakt te hebben. Het gaat daar natuurlijk voornamelijk om de goedkope alcohol ($1 bier en $2 margarita's) en de stripclubs... Ja... echt iets voor ons... Wel leuk om door de bazaarachtige straatjes te lopen met sieraden en sombrero's etc en af te dingen.
En tja, als we toch zo dichtbij zijn kunnen we het niet laten om Mickey en Minnie even gedag te zeggen in Disneyland!! We waren echt weer helemaal in ons elementje in de Rockin' Space Mountain, It's a small world after all en de Disneyparades... En rijen waren maximaal 15 minuten!
We hebben ook nog een dagje Joshua Tree National Park bezocht, bekend om zijn (duh) Joshua Trees: we hebben er ongeveer 3 gezien. Vreemd.
Slotlocatie: Los Angeles! 3 Jaar geleden in Indonesie Adi ontmoet die heel toevallig in LA woont, dus de laatste dagen hebben we samen met hem doorgebracht. Het was de bedoeling dat hij ons de city of celebs liet zien, maar aangezien hij alleen de weg wist van zijn huis naar zijn werk en wij de Lonely Planet hadden, hebben wij hem rondgeleid... Was ook weer nonstop lol :) Zo hebben we lekker toeristisch een ritje door West-Hollywood (waar de celebs wonen) gemaakt en de bomen voor de paleisjes achter de hekken bewonderd (Aaron Spelling, wat moet je in hemelsnaam met 123 kamers??), een fietstocht over de boulevards langs de stranden gemaakt (muscle beach... "kijkt iedereen wel naar mijn buikspieren??"), en natuurlijk nog even geprobeerd een golfje te pakken op te surfplank! Iedereen verklaart ons voor gek, want het is exceptioneel koud joh! 23 graden! Nou, die zijn ook niets gewend... ik trek mijn bikini aan!

En dan, de tijd vliegt, is het weer tijd om in het vliegtuig te stappen, op naar de lange mensen en de regen. Wat een tegenvaller zeg, dat weer! Vies! En nou moeten we ook nog opletten dat we niet ongegeneerd over mensen praten, omdat ze ons toch niet verstaan!
Nog een weekje en dan begint het normale harde leven weer. Colleges volgen, baantje zoeken en sporten (5 weken Amerika, pfff, moeilijk gezond te eten daar, het is bijna niet te vinden!). Maar het leuke deel is, ik zie jullie allemaal weer! Ik kijk er naar uit bij te kletsen met iedereen, dus maak maar weer tijd voor me vrij!!

Tot heeeeeeeeel gauw, in levende lijve!!

Liefs!

• 02 Februari 2007 - 20:34

Lon:

Inderdaad tot heel gauw!!!
    kus Lon

• 04 Februari 2007 - 20:52

Kim:

Hey Janice
    Phoenix he? Volgende keer kunnen jullie bij mij logeren goed? Afgesproken. Wanneer kom je weer op de uni? We moeten met zijn alle afspreken. Tot snel.

• 11 Februari 2007 - 10:06

Kim Zus:

Whaaaaaaaaah ik wil weer terug!!!!!