Zusterhereniging in een superstad - Reisverslag uit Arizona, Verenigde Staten van Janice Jie - WaarBenJij.nu Zusterhereniging in een superstad - Reisverslag uit Arizona, Verenigde Staten van Janice Jie - WaarBenJij.nu

Zusterhereniging in een superstad

Door: Janice

Blijf op de hoogte en volg Janice

06 Januari 2007 | Verenigde Staten, Arizona

Ok, ik heb niet genoeg geld gewonnen in het casino om al mijn skipassen, hostels, motels, cappuccino's etc te betalen... Ok, ik heb 20 dollar verloren aan de roulettetafel... maar het was leuk! Leuke manier om mijn laatste avond in Canada door te brengen! Het bleek dat ik na het casino naar Jeremy's huis zou gaan en vanuit daar naar het vliegveld gebracht zou worden, wat ik van tevoren niet wist, dus ik heb niet echt goed afscheid genomen van iedereen. Dat is wel jammer, maar ach... we hebben internet...
Op weg naar San Francisco dus. Na een korte vlucht van 3 uurtjes en een trienreis kwam ik met mn koffer, backpack en laptop aan in de geweldige wereldstad! Ik heb het gelijk geweten: SF is heuvelachtig! En niet zomaar heuveltjes, soms wordt het behoorlijk steil, en dat met al die bagage! Maar goed, bezweet kwam ik dus aan in het achterafsteegje waar ons hostel lag. Ben gelijk op mijn bed geploft om iets van slaap in te halen, want ik moest weer fris en fruitig zijn om Kim, die 3 uur later met NOG meer bagage kwam, een warm welkom te geven. Fijn om d'r weer te zien na 4 maanden! Diezelfde avond hebben we Scott nog ontmoet, iemand die Kim 2 jaar geleden in een hostel in Maleisie heeft ontmoet en die in SF woont. Klein detail, Kim wist dat hij met computers werkte, maar hij was even vergeten te vertellen dat dat in de porno-industrie was. Dus toen we op zijn werk aankwamen, waar we hadden afgesproken, en we een rondleiding kregen in alle verschillende "sets", dachten we wel eventjes: "waar zijn we in hemelsnaam de eerste avond al beland?!". 't is duidelijk, met Kim maak je avonturen mee... Maar goed, we hadden afgesproken om Scott de volgende dag te meeten voor een 8-uur durende autorit naar Mammoth Mountain: snowboarden!!! Zijn familie heeft een huisje daar in de bergen en wij mochten daar een paar daagjes met mams, paps, en de 4 broers doorbrengen. Supergastvrij en heel aardig! Ik had verwacht dat we ons kerstdiner bij de Mac zouden moeten halen, maar aangezien we met kerst daar waren, hadden we overdag dus heerlijk gesnowboard en 's avonds een waar kerstmaaltje! Het was echt super, hoewel ik het de eerste paar dagen wel wat moeilijk had, vanwege Canadaheimwee...Ik mis het leven en vooral de mensen daar wel! Na kerst zijn we weer teruggegaan naar San Francisco, en de eerste dag hebben we gelijk cultuur gesnoven: shoppen! Ja... het is zeker... ik moet een nieuwe koffer kopen om mijn nieuwe kledingkastinhoud mee naar Nederland te brengen. We verbleven in hetzelfde shabby hostel (lekker in het centrum, prima!), waar we met z'n achten een kamer deelden; een aantal leuke studenten, een aantal vreemde vogels. Random voorbeeldjes: filosoof/artiest Alexander die er zeker van is aan het eind van dit jaar mulimiljionair te zijn, wietrokende Joseph, die probeert wat extra centjes bij te verdienen door zijn fietsen te verhuren, de was voor anderen te doen etc... Kwam wel handig uit, want wij wilden graag de Golden Gate Bridge oversteken per fiets, en weet je nog mijn knipoog?? We hebben een goeie deal gesloten met good ol' Joseph en een prachtige fietstocht gemaakt (jep, nog steeds in San Francisco, dus zowel heuvel op als af!). In de ochtend was het zo mistig dat we geen hand voor ogen konden zien, maar later werd het prachtig weer en hebben we mooie fotootjes geschoten. We hebben ook oud en nieuw gevierd in deze superstad, samen met een aantal studenten uit het hostel zijn we naar Fischerman's Wharf gegaan om het vuurwerk te bekijken, en daarna terug naar het hostel gegaan voor een drankje. Amerika... je komt geen bar in als je 20 bent! Onze laatste dag in SF hebben we een audiotour gedaan in Alcatraz, bijzonder indrukwekkend! Het leek wel of we echt teruggingen in de tijd waar de gevangenis nog gebruikt werd, en het was superinteressant over de beroemde Al Capone en The Birdman, en de ontsnappingspogingen te horen! Ik raad iedereen aan eens naar San Francisco te gaan, want het is echt leuk, veel verschillende culturen en "loads to do"! Maar goed, het was tijd om onze huurauto op te halen en langs de kust naar het zuiden te rijden, langs Santa Cruz, waar we nog wat surfers zich hebben zien uitsloven in de metershoge golven, en San Luis Obispo, waar de ouders van Scott wonen en ons hadden uitgenodigd een nachtje te blijven slapen. Barbara, de moeder vond het wel leuk om eens wat meisjes in huis te hebben, dus hebben we lekker home made fudge gemaakt. Te lekker om waar te zijn. Daarna zijn we doorgereden naar Death Valley National Park, waar we een 4-uur lange hike door de bergen hebben gemaakt. Elke keer weer een heel ander uitzicht en al die kleuren, allemachtig prachtig! 's Avonds hebben we in de auto geslapen. Kim had wel een tentje meegenomen, maar aangezien de wind met 2394875 km/u door onze haren raasde vonden we het toch een beter idee om in de auto te blijven. Niet erg comfi, weinig geslapen dus, dus bij zonsopgang zijn we vertrokken richting Mojave National Preserve. Nog steeds woestijn, maar heel anders dan Death Valley, met Joshua trees en cactussen in de immens grote vlakte. Hier hebben we ook een hike gemaakt, en daarna zijn we doorgereden de grens over naar Arizona, waar we nu in een motelletje zitten. Eindelijk: lekker bedje, tv, internet, en een wc waar je niet hoeft te bungelen!
Sorry dat het weer zo'n lang bericht is geworden, ik heb niet eens alles verteld, maar ja, als jullie mij ook een beetje missen zoals ik jullie, willen jullie vast weten wat ik uitspook! Ik ga nu lekker slapen, morgen weer een vermoeiende dag voor de boeg met een aantal wandelingen!
See ya later!

PS. Pap, mam, maak je maar geen zorgen, ik pas goed op jullie andere kleine dochter. Ik laat haar niet op motoren de vuilnisbak in crossen en met onbekenden poker spelen...

• 07 Januari 2007 - 10:46

Shelit:

Wauwi, wat een avonturen zeg! Heel leuk weer iets te lezen. Veel foto´s blijven maken hè!

• 07 Januari 2007 - 15:35

Yvonne:

Hey meis!
    Echt gaaf hoor daar! Ben zelf ook in Arizona, California, Utah, Nevada etc. geweest en is een super omgeving :) Geniet er iedere minuut van, want het zo helaas zo weer voorbij :( Blij dat je het zo naar je zin hebt daar. Ben heel erg benieuwd naar al je foto's, plannen we even een avondje voor in met Shelit! :) xx

• 07 Januari 2007 - 17:06

Vanes:

Hooi!
    Hmm wel een klein ietsie pietsie detail die Scott was vergeten ja....hahaha Het was dus in ieder geval geen saaie start van de trip hihihi! Het klinkt allemaal heel leuk :D!! Geniet er maar van :)
    anywooos k ga nu nog ff van t zonnetje genieten...als hij er is...
    see ya laters
    xx

• 10 Januari 2007 - 10:23

Kim:

Hee liefjes!!!!

Okay, i'm officially bummed out door het feit dat ik nu op het kantoor van de Telegraaf zit.. Ik wil bij jullie zijn!!! Maarja, wie niet.
    Jennie, volgens mij herken ik je helemaal niet meer straks. Mijn lieve, beetje verlegen ex-buurmeid komt terug als een ervaren wereldreiziger die haar knipoog uitbuit in elke situatie! Great honey, good for you!

Okay, love you, come back safe!!
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx