Goodbye Calgary... Hello California - Reisverslag uit Calgary, Canada van Janice Jie - WaarBenJij.nu Goodbye Calgary... Hello California - Reisverslag uit Calgary, Canada van Janice Jie - WaarBenJij.nu

Goodbye Calgary... Hello California

Door: Janice

Blijf op de hoogte en volg Janice

22 December 2006 | Canada, Calgary

Het is nu 21 december, 16.15u; over 9,5 uur vertrekt mijn vliegtuig naar San Francisco. Op weg naar een nieuw land met nieuwe avonturen. Koffers zijn gepakt en mijn kamer is weer net zo leeg en bijna net zo schoon als toen ik aankwam... Ik vind het echt superjammer dat ik hier al weer wegga en nooit meer terugkom en ga alles en iedereen hier missen, maar kijk ook ontzettend uit naar de komende maand! En daarbij hebben we al plannen gemaakt om elkaar weer te zien; in de zomer komen een aantal mensen langs in Nederland, en rond oud en nieuw 2007/2008 ben ik in Parijs te vinden met drie andere internationale studenten! Je kan nooit te ver vooruit plannen, nietwaar...? Maar echt, afscheid nemen is wat minder leuk, ik heb al heel wat mensen uitgezwaaid die naar huis zijn gegaan om Kerst te vieren met hun familie. Afgelopen maandag was het afscheidsfeestje van Christina en mij (zij is dinsdag weer terug naar Oklahoma gevlogen), en dat was superleuk, we hebben een hoop gekke dingen gedaan! Sowieso waren de laatste twee weken erg gezellig, omdat de tentamens voorbij waren en iedereen eindelijk eens tijd had om te shoppen, te feesten, en gewoon te relaxen. Zo zijn we eens 's avonds naar de dierentuin gegaan waar ze overal mooie lichtjes hebben opgehangen; naar de Calgary Tower geweest, waarvandaan je over heel Calgary kan kijken, en zelfs verder over de prairies tot aan de met sneeuw bedekte bergen. Good times.
Ik vertrek om half 5 morgenochtend van huis, en ik heb besloten om die laatste uurtjes niet slapend door te brengen, das zonde, dus ga ik met Lucy, Adam, en Jeremy (ongeveer de enige mensen die nog in Calgary zijn) naar het casino om alvast wat geld te winnen wat ik straks moet uitgeven aan hostels, cappuccino's en skipassen... Het mooie is dat Kim haar contacten warm heeft gehouden met mensen die ze in Azie heeft ontmoet, want zaterdag kunnen we met Scott vanuit San Franciso meerijden naar Mammoth Lakes, om daar lekker te gaan snowboarden, in zijn huisje te verblijven en Kerst te vieren met zijn familie :) Niet verkeerd denk ik zo. Daarna gaan we weer terug naar SF om oud en nieuw te vieren en dalen we af naar het zuiden, gaan we wat surfen, hiken in de nationale parken, shoppen, wat van Mexico zien, en dan eindigen we in Los Angeles, waar we bij Adi kunnen verblijven (ander contactje van een vakantie een aantal jaar geleden). Van daaruit vliegen we 26 januari weer terug naar Amsterdam, waar jullie mij met een warm hart zullen verwelkomen en begint het normale leven weer... Zo zien mijn aankomende vijf weken er ongeveer uit in een notendop...
Dit was dus mijn laatste berichtje uit Canada, volgende keer heb ik vast weer nieuwe verhalen over mijn hereniging met Kim en onze Cali-avonturen!
Hele fijne Kerstdagen en gelukkig nieuwjaar iedereen, en tot schrijfs!
Liefs!!!!

• 22 December 2006 - 00:21

Lon & Suus:

Hey lieve Jen!
    Vanuit Nederland een superfijne kerst en vast een fantastisch nieuwjaar! Geniet lekker in de USA en tot snel!

kus Lon & Suus

• 22 December 2006 - 08:42

Yvonne:

Hey meis!
    Ik wil je vast hele fijne feestdagen toewensen en een knallend nieuw jaar in het zuiden van Amerika :) Tot heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel snel!!! xx

• 22 December 2006 - 09:38

Kimba:

Vind het wel een fijn idee dat ik je ook snel weer ga zien!
    Heel veel plezier met Kimmie en een dikke kerstzoen!

• 22 December 2006 - 10:34

Shelitha:

Wel super leuk dat je gelijk al dingen hebt afgesproken met iedereen! Dat is weer iets minder pijn bij het missen. Heel veel plezier met kim, doe haar de groetjes en wens haar veel plezier met jou;) Gezellige kerst! Lijkt me super leuk joh bij zo'n andere familie. Gaat denk ik op een heel andere manier. Ben benieuwd! En natuurlijk ook een heel fijn 2007, geniet ervan meis!

• 22 December 2006 - 10:53

Vanes:

eyy!!
    time does fly doesn't it...
    nou ik zou zeggen veeel plezier in cali :D...en Happy Holidays!!!
    see you when you get back..
    groetjes uit t warme paramaribo :P xxxxxxxxxx

• 23 December 2006 - 15:09

Kimmerd:

Hee poepjescheetjes,

Heel vet veel plezier in Cali!! Klinkt allemaal erg goed, die plannetjes. Heel fijne kerst!! Lekker in de sneeuw (jullie wel..) en met een warm gezin om je heen..

Love you!!
    xx op jullie neus