Een limo, een stripper en een tentamen... - Reisverslag uit Calgary, Canada van Janice Jie - WaarBenJij.nu Een limo, een stripper en een tentamen... - Reisverslag uit Calgary, Canada van Janice Jie - WaarBenJij.nu

Een limo, een stripper en een tentamen...

Door: Janice

Blijf op de hoogte en volg Janice

14 Oktober 2006 | Canada, Calgary

Nou nou, afgelopen week was een lekker weekje avontuur... Donderdagmiddag vroeg JR of ik mee uit wilde naar de Whiskey, een club downtown, die avond. Tuurlijk, ik was wel te porren voor een avondje dansen, maar toen ik "ja" zei wist ik nog niet wat me te wachten stond. Om half negen werden we met z'n negenen opgehaald door een zilvergrijze limousine, inclusief prive-chauffeur, drankjes en muziekje, die ons naar Whiskey bracht. Na een kort ritje kwamen we daar aan en bleken we op de VIP gastenlijst te staan, en on top of everything else bleek het ook nog Ladies Night te zijn! Dat betekent natuurlijk goedkopere drankjes voor de dames, maar nog veel interessanter: er was een zaal die alleen voor de ladies toegankelijk was. Even checken dus, we lieten de mannen (en een bange, achterdochtige Christina) achter om achter de klapdeuren in de gekte terecht te komen. Allereerst stond er een grote tafel vol met chocolade en soesjes ons op te wachten, en telkens werd er omgeroepen "Nog ... minuten, ladies! Are you ready?". Nieuwsgierig als wij waren, wachtten we ongeduldig op de presentator die ons verblijdde met de boodschap dat er strippers op komst waren. Gelukkig (?) hadden we inmiddels al een plekje vooraan, bij het podium bemachtigd. Daar kwamen de drie strippers, in de typische politie- en brandweeruniformen, dansend het podium op. Nu weet ik wat jullie bedoelden met "geniet ervan"! Grapje... Wat een show zeg, die mannen vonden zichzelf heel wat, ik snap niet hoe ze zich zo voor aap kunnen zetten! Natuurlijk speelden we het spelletje mee en wonnen we nog gratis drankjes omdat we het hardst van iedereen onze stembandjes lieten trillen. Daarna vonden we dat we onze eigen mannen wel weer genoeg hadden verwaarloosd en jaloers hadden gemaakt, en hebben we nog een gezellige avond gehad met hun in een andere club en in de penthouse met uitzicht over heel Calgary, van een (ontzettend pretentieuze) vriend van Kenny... Kleine domper was dat de limo ons niet terug bracht en we de taxi moesten nemen. Thuisgekomen had ik nog een goede 4,5 - 5 uur te slapen voor mijn eerste midterm van sportpsychologie. Ging gelukkig redelijk, ik had 30,7 punten van de 35.
Het weekend erop was Thanksgiving weekend, dat betekent dat een hoop Canadezen naar hun ouderlijk huis gingen om het te vieren, een aantal internationale studentjes zielig achterlatend. We hebben er het beste van gemaakt en ik heb mijn eerste (kalkoenloze) Thanksgiving diner gehad, was erg gezellig!
De maandag erop hadden we lekker vrij vanwege Thankgiving en die heb ik samen met Audrey, Marc, Lucy en wat vrienden van Marc (met auto) gebruikt om te gaan hiken in Mount Buller, in Kananaskis Provincial Park. Was ook een behoorlijk avontuur. Het was een 8 km lange hike naar de top, ontzettend steil, en hoe verder we naar boven klommen, hoe steiler en modderiger het werd en hoe meer sneeuw we moesten trotseren. Was hartstikke glad dus, helemaal op mijn sneakertjes! Was gelijk ook een bevestiging op mijn vermoeden dat mijn schoenen niet waterdicht zijn. Na drie uur bloed, zweet en tranen kwamen we aan op de top, en het was het waard hoor: overal om ons heen prachtige bergen bedekt met sneeuw, en een mooi bevroren meertje in de verte aan de voet van de berg. De weg terug ging een stuk sneller: men maakt een bolletje van zichzelf, vraagt om een zetje en rollen maar, die 8 km terug!! Doodmoe nog even wat gegeten in een dorpje verderop en weer terug naar huis.
De volgende dag weer flink gestudeerd voor mijn eerste organisatiepsychologie midterm van woensdag. Ging ook wel redelijk, maar die is nog niet nagekeken, meer informatie hierover volgt.
Ondertussen nodigden JR en Chris me weer uit voor een feestje, en JR kennende is dat niet zomaar een feestje. Inderdaad, alle lampen in het appartement waren vervangen door blacklights en er was voor meer dan 1000 dollar aan drank, de voorraad in een standaard bar tipt er niet aan: elke combinatie, shot, cocktail kon voor je worden gemaakt. Er waren uiteraard een hele hoop (vrolijke dan wel onbewuste) dronken mensen. Niet zoals dronken mensen in Nederland zijn, gewoon ubervrolijk, eerlijk en grappig. Ik heb me kostelijk vermaakt als nuchtere observeerder!

Ok, dat waren mijn avonturen van de afgelopen tijd. Hebben jullie ook nog iets avontuurlijks, grappigs, bijzonders of leuks meegemaakt? Laat het me weten! Ik word blij van berichtjes van het thuisfront!

Liefs

  • 15 Oktober 2006 - 08:43

    Kimzus:

    Tjennie, ofwel Boulie de sneeuwbal, tjeetje...nou nou poe poe, kom je eigenlijk ook nog wel toe aan slapen? Hoeft niet hoor! Want hoe meer je slaapt hoe meer je mist...;-) Je weet wel de goede mensen te vriend te houden hè (limo, auto, feestjes), keep going girl! xxxxx SMAK

  • 15 Oktober 2006 - 09:32

    Selina:

    Hoi Janice,

    Hoorde van Kim dat je lekker voor 4 maanden in canada zit. Lekker hoor. Heb je dagboek gelezen en vond het heel erg leuk. Hoop dat je het daar nog heel erg naar je zin zal hebben, en heel veel succes met studie. Geniet van alles wat je nog gaat zien en meemaken. Liefs Selina

  • 15 Oktober 2006 - 15:19

    Vanes:

    Sooo now that's what they call friends with benifits :p... Ik heb nog ook een gezellig weekend in den haag met de jongens gehad....en zoals je weet...is er dus niet geslapen... maar het was wel gezellig :D je krijgt de groeten van sayed, steve en daood !!
    okidoki see ya later
    xx vanes



  • 15 Oktober 2006 - 15:20

    Vanes:

    Sooo now that's what they call friends with benifits :p... Ik heb nog ook een gezellig weekend in den haag met de jongens gehad....en zoals je weet...is er dus niet geslapen... maar het was wel gezellig :D je krijgt de groeten van sayed, steve en daood !!
    okidoki see ya later
    xx vanes



  • 15 Oktober 2006 - 15:22

    Vanes:

    ooo i just saw the picture... very niiiiiiiiccce vieuw... and you're a pretty good fotographer !!!!! ;)
    xxx nes

  • 15 Oktober 2006 - 18:31

    Kim:

    Hey Janice
    Leuk hoor. en nee, ik heb geen even leuke verhalen met strippende mannen meegemaakt de laatste tijd.. haha

  • 15 Oktober 2006 - 19:46

    Agnes:

    Wauw, wat maak je allemaal mee zeg... Je gaat Nederland straks wel erg saai vinden. We genieten van je manier van schrijven. Keep enjoying us! Dikke kus. Ken en Ag

  • 16 Oktober 2006 - 17:45

    Kimsalabim:

    in een woord geweldig, ik heb er geen kracht meer voor... Sorry, korte message, ik moet weg! Klinkt echt geweldig, ik stuur binnenkort een echte mail. Love you!! xxxx

  • 18 Oktober 2006 - 22:15

    Shelitha:

    Hoi meis!
    Lees later je bovenstaande bericht, wilde je alleen even laten weten dat ik skype heb!!! Yvon hielp net even;) maar had gezegd tegen haar dat ik vroeg ging slapen, dus doe dat snel! Tot snel op skype...! Knufje van Shelit

  • 19 Oktober 2006 - 11:47

    Han Meijers:

    Hoi, Janice:
    Wordt er eigenlijk wel een beetje zenuwachtig van hoor.
    Hoe zat het ook maar weer met onze afspraak? Je weet wel, nieuwe vriendjes eerst ter keuring aanbieden bij Ome han????

    Enfin, vrees dat ik die strijd al verloren heb voordat hij begon. Geniet en maak er een mooie tijd van

    liefs
    han


  • 21 Oktober 2006 - 22:39

    Jason:

    Hee wie zegt dat Nederlandse dronken mensen ook niet zo zijn? Van wat ik weet is der tenminste wel één iemand die zulke symptonen vertoond na wat drankjes achterover geslagen te hebben. (A)

    Nou, mijn studentenleven is nog steeds hetzelfde he! Nog steeds geen kamer en nog steeds op jacht. Ach.. ik spreek je nog regelmatig op MSN eigenlijk! Als ik weer een avondje laat moet werken of gewoon geen zin heb om te slapen... ;) Tot de volgende late avond in Nederland en de vroege avond in Canada dan maar weer! :P

  • 22 Oktober 2006 - 21:41

    William:

    Hoi Janice,
    Tjee, je heb wel talent zeg met het schrijven van jou verhalen. Heb er van genoten. Moet je maar eens in de toekomst bundelen en in boekvorm gaan uitgeven ;)

    CU en groetjes.

  • 30 Oktober 2006 - 09:21

    Suus:

    He Janice,

    Jeetje wat een leuke verhalen zeg.
    Wij zijn net terug vanuit Australië, ook dat was amazing!!maar het is welerg jammer als je dan weer terug komt vanuit 30 gr. aan het strand met een helblauwe zee, naar het koude nederland waar de winter in aantocht is!!
    Geniet er lekker van, zo te lezen doe je dat volop, groot gelijk.
    Veel plezier en tot mails.
    Liefs Suus

  • 09 December 2006 - 08:07

    Rob & Dagmar :

    Ha die Jan !
    Zo, onverschrokken rollende sneeuwpop, hoe gaat het nu ? Het lijkt wel of jouw dagen langer duren dan onze dagen hier ; jij beleefd echt te gekke dingen ! Wat heerlijk voor je !
    En dan straks nog met je zus op vakantie in Amerika; wat een straf he ?
    Maar ja , je weet hoe dat gaat ; a woman has to do what a woman has to do .....
    Hier alles wel; ben ( o zo fijn ) begonnen met behang stomen op de boven verdieping; tapijt weg sleuren want voor je het weet is het 8 jan. en komen Ag en Maud laminaat leggen . Voor die tijd moet de kamer van Lynn ook leeg zijn ; en Lynn heeft een aartje naar haar opa...........laten we vooral niks weggooien ........je kan niet weten of je het over 70 jaar nog is kan gebruiken ........ik had gedacht om haar kamer leeg te halen als ze op school zit .........helaas heeft dochterlief me door en me laten beloven dat we samen haar kamer leeghalen want ze is bang dat ik anders te veel weggooi..........begrijp niet hoe ze aan dat idee komt hoor ........
    Afijn, als jij in de sneeuw rolt rol ik in het behang; in ieder geval rollen we beiden; toch wel fijn he ?
    Hee, blijf zo genieten en nog beter; blijf schrijven ; we genieten dan lekker mee !
    Ik moet naar boven want de stomer roept me .....

    Voor nu, dikke knuffel
    de brandautjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janice

Hoi!! Zoals jullie weten ga ik voor 4 maanden naar Calgary en daarna nog een maandje met Kim naar California! Om jullie niet helemaal in de steek te laten, zal ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen daar door een dagboekje bij te houden. xxx

Actief sinds 11 Aug. 2006
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 8514

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2006 - 26 Januari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: