Calgaryyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy Flaaames! - Reisverslag uit Calgary, Canada van Janice Jie - WaarBenJij.nu Calgaryyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy Flaaames! - Reisverslag uit Calgary, Canada van Janice Jie - WaarBenJij.nu

Calgaryyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy Flaaames!

Door: Janice

Blijf op de hoogte en volg Janice

29 September 2006 | Canada, Calgary

Hoi!!
Het viel me op dat iedereen nogal bang is dat ik niet geniet hier. Ik krijg elke keer op het hart gedrukt dat ik moet genieten... Het spijt me als ik met mijn enthousiaste mailtjes de indruk heb gewekt dat ik dat niet doe, maar maak je maar geen zorgen hoor! Maar wel lief hoor van jullie!
Gister ben ik met Christina, Adam en JR naar een hockeywedstrijd van de Calgary Flames geweest! Laatste off-season wedstrijd en ze moesten tegen de San Jose Sharks. Eindscore 6-3!! Ja.... jammer dat "we" verloren hebben, maar maar dat mocht de pret niet drukken, de eerste twee periodes was het in ieder geval spannend! En de sfeer was zo geweldig, tijden de rustpauzes werden we vermaakt met muziek, loterijen, opmerkelijke hockeybeelden, hockeyende wobbleheads etc. We zaten helemaal bovenaan, konden het dak bijna raken, maar zoals je op de foto kan zien, we hadden goed uitzicht en de hockeyers zijn toch niet de ieligste mannetjes van de wereld... ;) Sorry Alan dat je het moest missen, ik had je graag meegenomen!
Hier op de campus ben ik ook nog steeds nieuwe dingen aan het ontdekken; zo blijkt er zowaar een compleet ingerichte turnzaal te zijn, inclusief 3 bruggen, 5 balken, tumblingbaan, vloer, pegasus, trampolines, valkuilen... Heb gelijk even alles uitgeprobeerd, wat is dat lang geleden!! Heerlijk om weer eventjes rondjes te draaien in de lucht, hoewel het toch een stuk meer moeite kostte dan vroeger... Heb er wel moeizaam arabier flikflak salto uit geperst, maar ik zal toch wat meer mijn spiertjes moeten trainen. Het mag dan ook duidelijk zijn dat ik 2 dagen later niet erg actief ben geweest. Des te meer tijd om eens aan mijn huiswerk te zitten dus, moet helaas ook gebeuren.
Vorige week was de hele week "clubweek", waarin je je kan inschrijven voor allerlei clubs: debatteren, christelijke, debatterende christelijke, dansclub, Filipijnse studenten, Chinese studenten, debatterende christelijke Chinese studentenclub (geen grapjes!). Echt, voor alles en iedereen heb je clubs! Ik heb me ingeschreven voor de skiclub, die organiseert in november een ski/snowboardweekend in Sunshine Village waar ik vast kan oefenen met snowboarden voor in Californie, anders maakt Kim me helemaal in, en dat laat ik niet toe! Ik zeg maar vast: Kim, prepare, we're gonna make some 360's! Die winterjas die ik eindelijk heb gevonden zal dan goed van pas komen...
Afgelopen zaterdag ben ik met een aantal Brewstergenootjes in een bus gestapt met zo'n 100 andere studenten, op weg naar nog meer natuur en avontuur. Op weg naar Banff dus. Eerst lekker gehiked in Johnston's Canyon en daarna in Banff centre rondgelopen en gegeten (pizza...alweer... ik kan geen slice meer zien) en naar de twee populairste nachtclubs geweest. Bleek dat bijna alle mensen die mee waren internationaal waren, ik zat aan tafel met mensen uit Frankrijk, Mexico, Duitsland, India en Amerika. Ik heb zelfs mijn eerste Nederlander gespot. Luuk uit Rotterdam, blijkt recht onder mij te wonen. Heerlijk om weer eventjes Nederlands te spreken!
Maandag werd Christina 20, en aangezien zij ook een internationale student is, en hier nog maar een paar weekjes is, hebben we ons best gedaan haar thuis en errug jarig te laten voelen. We hebben zoveel mogelijk mensen opgetrommeld en wings gegeten in een Ierse pub, gebowld met minibowlingballen (zelfs dat moet anders zijn aan de andere kant van de wereld, gekke mensen) en we hebben een heerlijke chocoladetaart gebakken. Was een erg geslaagde avond, en niet alleen maar omdat ik bijna had gewonnen met bowlen (ik fanatiek?)!

Okee, dat was het weer voor vandaag, ik probeer nog wat foto's erbij te doen, zodat jullie een beetje kunnen zien waar ik ben geweest, en over wie ik het elke keer heb.

Lieve groetjes

  • 29 September 2006 - 06:09

    Kim:

    Ja, ik hier, Kim je zus, dus niet één van die andere 4 Kimmen ;-) Sounds gooood, die ijshockeygames! Enne...waarom niet bij een debatterende Christelijke Chinese Studentenclub?! Je moet toch een beetje trots zijn op je achtergrond?! Alhoewel, met O Sie en O Niau (ofzo..) kom je misschien een beetje raar over. Ik ga weer gauw labnerden...mail je strakkies! SMACK

  • 29 September 2006 - 06:43

    Yvonne:

    Hey meis!
    Super leuk om nu ook wat foto's te zien! :) Kunnen we jou ook nog even bewonderen daar in het koude Noord-Westen van de aarde ;) Waren we allemaal zo bang dat je het niet naar jouw zin zou hebben? ;) Maar het is natuurlijk altijd fijn om te horen dat het goed met je gaat! Ik zag trouwens dat je van de wk een bericht had achtergelaten op MSN, als er iets is, moet je mij mailen hoor! Ik merk het wel :)
    xx

  • 29 September 2006 - 08:20

    Lonneke:

    Jen, vergeet je niet om een beetje te genieten? Whaha, grapje hoor, ik lees alweer dat wij ons voor niks zorgen maken! Enne...alleen maar GESPROKEN met Luuk uit Rotjeknor??? ;) Nou Jen, ik zie wel weer dat je het erg naar je zin hebt daar, houden zo en GENIET!

    kus Lon

  • 29 September 2006 - 16:09

    Vanes:

    Jo, jammer dat "jullie" hebben verloren, maar wel een leuke foto :D ....
    xx

  • 04 Oktober 2006 - 15:22

    Kim, The Sexy One:

    Hee babe,
    Wat een avonturen weer! Lekkere sportfanaat word jij! Haha! Maar wel tof dat er zoveel te doen is. En tja, die internationale mensen zoeken elkaar toch weer op: soort zoekt soort toch? Ik ben het met je zussie eens hoor, ik had je graag bij de christelijke chinese debatteerclub gezien!! Volgens mij is de zin van het leven en het bestaan van god in het chinees op een hele mooie en zinvolle manier onder woorden te brengen. GENIETEN! Maar goed, als jij je daar niet thuis in voelt... Sue it yourself.. Het lijkt mij awesome!
    Lief, ik hoop je een keertje te treffen op msn!
    kussie op je snavel!

  • 04 Oktober 2006 - 18:25

    Christian:

    hey! thanx for the nice comment..too bad that i don't understand a word from your page. well, i figured out that at some spot, you wrote something like "too bad germany will win the euro 2008...":-)

  • 08 Oktober 2006 - 13:07

    Rob & Dagmar:

    ha die Janice,

    Meid, wat heb jij daar een nare en zware tijd zeg .........we leven echt met je mee !!!
    We zijn het overigens wel met je zus eens dat je je best bij de christelijk debatterende chineseclub had kunnen aansluiten; we zijn wel een beetje teleurgesteld wat dat betreft maar met die chinese christelijke flikflak in de turnzaal heb je het wel weer een beetje opgehaald.....
    Hier alles wel; we debatteren wat af zonder club en werken hard door ; de meiden draaien lekker op school en ik heb het erg naar mijn zin in mijn nieuwe baan; ook niet geheel onbelangrijk.

    Hee, we wensen je weer fijn weken toe; wachten met smart op je volgende mail !!!!
    Tot gauw; geniet te veel want straks ga je Canada nog missen......

    Veel liefs,
    de brandautjes

  • 28 Oktober 2006 - 14:55

    Michael:

    Ben blij dat je het nog zo naar je zin hebt. Heel veel fotootjes schieten he. Ook een beetje chillen he... groetjes, Broer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janice

Hoi!! Zoals jullie weten ga ik voor 4 maanden naar Calgary en daarna nog een maandje met Kim naar California! Om jullie niet helemaal in de steek te laten, zal ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen daar door een dagboekje bij te houden. xxx

Actief sinds 11 Aug. 2006
Verslag gelezen: 89
Totaal aantal bezoekers 8519

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2006 - 26 Januari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: