1e dagen Calgary - Reisverslag uit Calgary, Canada van Janice Jie - WaarBenJij.nu 1e dagen Calgary - Reisverslag uit Calgary, Canada van Janice Jie - WaarBenJij.nu

1e dagen Calgary

Door: Janice

Blijf op de hoogte en volg Janice

11 September 2006 | Canada, Calgary

Hoi!!
Bedankt voor alle leuke reacties! Ben blij dat ik het niet voor niets geschreven heb :P

De laatste paar dagen in de Rockies waren net zo mooi als de eerste, geen beren meer gezien helaas, maar wel herten en een hele grote dikke vette eland die ongestoord in de berm stond te grazen en af en toe zelfs poseerde voor de foto. De gletsjers waren niet echt wat wij ervan hadden verwacht; we dachten dat we echt over het ijs en de sneeuw moesten banjeren en glibberen, maar ze zijn al zo ver gesmolten dat het begin allemaal gewoon zand en stenen was. Ze zeggen ook dat ze over honderd jaar zelfs helemaal verdwenen zullen zijn. Voor de rest was ik het rijden en slapen in de natuurparken zo gewend, dat ik af en toe even vergat dat ik gewoon in een ansichtkaart leefde.
Na nog een aantal watervallen en felblauwe meren gezien te hebben, zijn we Calgary aangekomen: op het eerste gezicht een groot boerenland in the middle of nowhere, maar als je downtown gaat, is er allemaal hoogbouw, een mall, en gezellige eettentjes en cafes. Zaterdag was de check-in datum op de campus, dus pap en mam hebben geholpen in te trekken en we hebben alvast een hooooop boodschappen gedaan (bedankt!!). Ik zit in een apartementje dat ik deel met een Canadees meisje, Rabi. Samen hebben we een keuken, woonkamer en badkamer, en onze slaapkamers zijn denk ik krap 3x3. Beetje sobertjes, alleen een bed, bureau, ladekastje en hangkast, maar ik heb de boel een beetje opgefleurd met wat foto's van thuis. Heb ik iets om naar te kijken voor als ik heimwee krijg. Rabi heb ik nog niet veel gezien, maar ze lijkt me wel aardig, hoewel ik bang ben dat ze niet al te vaak te zien zal zijn en niet echt zal meedoen aan de activiteiten op de campus (zoals potluck aanstaande vrijdag: we koken allemaal zelf iets thuis, wat we meenemen en dan kan iedereen van alles wat nemen).
De campus lijkt op het eerste gezicht supergroot, maar als je het leert kennen (ok, ik loop wel nog steeds rond met een overzichtskaartje voor de zekerheid, maar geef me even ok?) valt het wel mee, in 20-25 minuten loop je wel van de ene kant naar de andere kant. Onderweg kom je van alles tegen, zoals ontelbaar veel eekhoorns zo groot en eng als die ratten bij ons in Utrecht (serieus: het zijn gewoon zwarte ratten met een fluffy staart, niks liefs aan!) en konijnen die verdacht veel lijken op volwassen, volgroeide kangoeroes. Wat geven ze die beesten te eten? Ik ben tot op heden nog niet aangevallen, maar ik blijf op mijn hoede...
De studenten zijn echt superaardig, en ik heb het al erg gezellig gehad, leuke mensen ontmoet. Zowel locals als internationale mensen. Ze doen er van alles aan om het een prettige community te maken voor iedereen. Elk gebouw heeft een Community Advisor en een aantal Residence Service members; zo hebben we eerst een aantal regels opgesteld over vloeken, "display of affection", drank (pfoe, wat een poeha over drank zeg!) etc in het openbaar, zodat niemand zich 'uncomfortable' voelt. Erg Amerikaans allemaal.
Gisteren was er een Ridiculous Rez Rodeo, alle appartementengebouwen en dorms gingen tegen elkaar strijden in spelletjes zoals donuthappen (ze hebben geen Bolletje ontbijtkoek), menselijk web, eigooien en touwtrekken. Natuurlijk hebben wij grandioos verloren, maar we hadden wel de beste cheer; de prijs: gratis ijs! Yay! Iedereen is wel erg fanatiek in die spelletjes en gaan lekker op in hun verkleedpartijen, lijkt wel brugklas all over again, maar het was leuk om mensen te ontmoeten en je laatste vrije dag te besteden.
Vanochtend had ik mijn eerste colleges, sportpsychologie en organisatiepsychologie, en ze lijken me allebei wel te doen. Ik zou nu eigenlijk nog een labklas hebben van experimental linguistics, maar op een of andere manier ben ik hier de enige...nou ja, geeft me mooi de gelegenheid even te mailen, gezien het internet op mijn kamer mij niet zo aardig lijkt te vinden. Ik doe hier trouwens 3 vakken ipv 4, omdat de 4e alleen voor psychology honours is, en ze vinden mij blijkbaar niet honourful genoeg... Je moet daarvoor al in je 5e jaar zitten, tja, kan ik weinig tegenin brengen.
Ik moet zo langzamerhand toch echt weer eens downtown gaan om een winterjas te kopen, want het schijnt volgende week al een stuk kouder te worden. Christina (Amerikaans meisje, ook hier voor 4 maanden) en ik schijnen wel de enigen te zijn die ons hierom druk maken: in geen enkele winkel verkopen ze winterjassen! Misschien is -20 niet koud genoeg voor een winterjas hier...
Goed, aangezien ik ineens geen college heb vanavond kan ik eindelijk eens de Olympic Oval en het olympische zwembad van binnen bekijken in plaats van er de hele tijd langs te lopen. Ik hoop dat een computer science geeky student mij kan helpen met mijn internet, zodat ik wat vaker kan msnen/skypen/mailen, en wat vaker kan contacten!

Liefs!

Oh ja, enne, de hot-coco-and-marshmellows-campfire-sessies? Is aan gewerkt en IT WAS GOOOOD!

  • 12 September 2006 - 06:46

    Kim:

    Ha meissie, klinkt allemaal echt SUPERGEWELDIG! Wat fijn dat je toch 3 vakken kan volgen. Gelukkig eigenlijk niet 4, want je moet ook wel wat tijd overhouden ;-) Raar wel dat je daar helemaal alleen stond, heb je daar nog iets van gehoord? Ik bel je vanaaf!! xx en kijk uit voor de fluffy ratten en kangarijnen en gedraag je een beetje zodat niemand zich 'uncomfortable' voelt door jou! Ik ga nu het lab in...

  • 12 September 2006 - 07:05

    Yvonne:

    Janice!!!!!!!!!!!!
    Wat super cool om die verhalen te lezen over supersized, almost killer ratten en kangaroes, haha! Wel een keer een paar fotootjes maken hoor, wil ze wel eens zien ;)
    Wanneer je dit leest heb je waarschijnlijk je eerste colleges achter de rug... Hoe beviel het? Wat zijn de zichtbare verschillen met Nederland?
    Ben gisteren ook weer begonnen :p Wel weer in komen hoor! Vandaag is het nog een super mooie dag in Nederland, dus ga er van genieten door een studieboek mee te nemen naar het park. Even het laatste zonnestraaltje van het jaar opvangen, haha!
    Meis, geniet ontzettend van deze tijd, de eerste indrukken en hopelijk een paar leuke vriendschappen! En blijf uiteraard de verhalen schrijven, zeer leuk om te lezen :)
    xx

  • 12 September 2006 - 07:21

    Kim (schoonzussie):

    Haai scheetje!!!
    Volgens mij is het heel fijn daar, op wat ratten na!!!!!
    Wel gezelli, zo'n campus.
    Enne... is het waar wat ze zeggen over Calgary?
    Dikke zoen

  • 12 September 2006 - 08:15

    Jason:

    Heeeeeeee Lief Nichtje!!!

    Als ik het zo hoor, dan heb je het wel naar je zin daar! Ik wil ook echt naar het buitenland! Houd me op de hoogte, want ik wil evt. ook naar Canada als dat mogelijk is.

    Hebben ze daar serieus zulke grote beesten rondlopen? Klinkt wel grappig! Maak der wel een foto van he? Ik wil die dikke, vette konijnenkangaroes wel zien. En die ratteneekhoorns ook wel. :P

    Colleges lijken wel interessant! Ik hoop snel weer van je te horen! Doeeeeg! Ik ga nu naar mijn tweede dag, van de tweede week van mijn eerste collegejaar!

  • 12 September 2006 - 18:43

    Krista:

    Heey
    Zo te horen heb je het daar erg goed!! En zal je de mensen in Nederland voorlopig niet missen. Leuk dat er spelletjes enzo zijn georganiseerd. Of is dat alleen omdat het het begin van het jaar is??
    Nou heeeeeeeeeel veeeeeeeel plezier!! xx Krista

  • 12 September 2006 - 21:21

    Kim.. The Other One:

    Yo Janice
    Klinkt echt super leuk daar allemaal. Wij hebben het hier ook best goed.. diagnostiek en testtheorie voor de tweede keer, wie zou dat nou willen missen voor wat natuur?! haha. Oke je heb me door, ik ben jaloers. Shoppen moet toch echt wel meevallen... weliswaar ben je waarschijnlijk te laat voor de winter-collectie maaaaar LENTE komt eraan!! Geniet van een S'MORE voor mij en bbq chipies!
    Enuh Janice geen "public displays of affection" ok? It makes the ugly people depressed. Why do you think the suicide rate in colleges are so high? Haha lachuh die Amerikanen..
    Groetjes

  • 13 September 2006 - 15:16

    Kimsalabim:

    Hee sexy! Inderdaad, een hoop spanning en gevaar met die rare animalen! En leukigheid.. Het is nu echt van start! Spannend... Maar gaat helemaal goed komen!
    Hier is zowaar nog een staartje hittegolf aangeland. Nog even lekker in het zonnetje met 28 graden! Dus voor ons geen winterjassen hoor!
    Lieffie, kijk je uit met die alcohol? Kan echt heel gevaarlijk zijn hoor ;-)..
    kussie

  • 18 September 2006 - 11:45

    Rob & Dagmar:

    Hee Janice,

    Mens, het klinkt allemaal echt gezellig joh !
    Je kamer klinkt ondanks de geringe afmetingen niet slecht en maar lekker met 1 iemand alles delen; niet verkeerd ( ik deel mijn douche met nog 3 mensen hoor ; het is maar even dat je het weet....alleen delen zij meestal de keuken niet met mij..die mag ik vaak alleen hebben...gek he ??)
    Hee, als je nu geen winterjas kan vinden , dan komen we er 1 brengen hoor ; in het kader van de familiebanden doen we dat wel........
    Hier alles wel; je nichten ( Jill & Lynn ) zitten weer braaf te blokken en wij zijn braaf aan het werk; dus van hieruit weinig schokkends te melden, saai he ??
    Maar we leven met je mee; zien de reuzenvlaamsekonijnen voor ons en vinden eekhoorns toch best geinig; wij hebben trouwens nu een egel in de tuin iedere avond; normale proporties maar niet erg aaibaar....
    Hee, geniet van je feesten zonder alcohol; en we kijken uit naar je volgende verslag !!!

    Liefs,
    de brandautjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janice

Hoi!! Zoals jullie weten ga ik voor 4 maanden naar Calgary en daarna nog een maandje met Kim naar California! Om jullie niet helemaal in de steek te laten, zal ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen daar door een dagboekje bij te houden. xxx

Actief sinds 11 Aug. 2006
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 8513

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2006 - 26 Januari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: