De perfecte kick-off - Reisverslag uit Clearwater, Canada van Janice Jie - WaarBenJij.nu De perfecte kick-off - Reisverslag uit Clearwater, Canada van Janice Jie - WaarBenJij.nu

De perfecte kick-off

Door: Janice

Blijf op de hoogte en volg Janice

03 September 2006 | Canada, Clearwater

Hoi!!
Zo, hier is dan eindelijk mijn eerste berichtje vanuit Canada. Op de heenreis was ik zo gelukkig dat ik 2 korte overstappen had. Wat een controle in Frankfurt zeg! Ik mocht mijn onderbroek gelukkig wel aanhouden. Doordat we door deze controle zo veel vertraging hadden, had ik nog krap een uur in Portland. Voor mij ruim genoeg tijd, maar niet voor mijn koffer... die heeft het kleine muskietje waarin ik naar Vancouver vloog niet gered. Ik dacht gelijk aan al die ellende die Vanessa had met haar koffers, dat ik na een week weer helemaal terug naar het vliegveld zou moeten, maar gelukkig ging om middernacht het boodschappenlichtje in de hotelkamer knipperen: hij was gearriveerd! Ik kon slapen. Trouwens, iets wat ik hier helemaal niet had verwacht: de hemel is strak blauw, felle zon, 27 graden en een lekker briesje :D
De volgende dag hebben we onze luxe hotelkamer met douche, bad en twee 2-persoonsbedden ingeruild voor een camper met een douche/wc van 1 m2, waarbij natuurlijk alles nat wordt als je een douche neemt. En natuurlijk elke dag opnieuw het bedje op de grond opmaken. Doen we dat voor onze plezier? Sure do!! Wat is kamperen zonder af en toe kramperen? Heerlijk! Het is nog een redelijk nieuwe camper, dus het is goed tuffen en goed vertoeven. Eerst nog een dagje Vancouver, enorme stad met alles erop en eraan, en daarna echt de natuur in. En wat voor natuur! Het uitzicht is constant prachtig, de grote blauwe meren, de bergen... Ik zou alles wel op foto vast willen leggen, maar zelfs dat zou nog niet genoeg zijn om het over te brengen. De eerste dag in de natuur prezen we onszelf zo gelukkig dat we gelijk al een moeder zwarte beer zagen met 2 kleintjes!!! Dat is zo bijzonder, dat maak je toch maar 1 keer mee? Not, volgende dag weer 2 keer zwarte beren gezien! Tevreden rondspelend midden op de weg. Fantastisch om te zien. Na per dag zo'n 6 a 7 uur gereden te hebben, parkeren we in een RV-park. Het enige wat nog mist zijn de avondlijke marshmellows-in-het-kampvuur-warme choco-erbij-sessies, maar we zijn pas 3 dagen onderweg en zijn nog best moe van de reis dat we al snel weer in slaap vallen.
Goed, dat was het voor vandaag. Laat ook even weten hoe het in Nederland gaat, daar wil ik ook niets missen! Ik laat jullie snel weer wat weten als ik in Calgary ben aangekomen.
Kus, Janice

  • 04 September 2006 - 05:21

    Tineke:

    Hoi Janice,
    Wauw gelijk al tussen de beren..lijkt me erg spannend... geniet er van.
    We genieten graag mee van je avonturen daar.. leuk zo via deze site.
    Dennis moet vandaag weer voor het eerst naar school, dus hier gaat het gewone ritme weer beginnen.
    Groetjes Tineke en Dennis

  • 04 September 2006 - 06:56

    Kim:

    Ha schat! Wat een fantastisch bericht, zo begin ik mijn dagje goed :-) Geniet er lekker van...Mail je strakjes!

  • 04 September 2006 - 07:41

    Yvonne:

    Hey Jan!
    Super om te horen dat je zo aan het genieten bent :)! Beren, wauw! En zo dichtbij... En trouwens leuk dat je deze site hebt aangemaakt. Kijk uit naar je volgende avontuur ;)! xx

  • 04 September 2006 - 08:21

    Kim (schoonzussie!!):

    Haai darlin,
    Klinkt helemaal super!!!! Ben jaloers! Kijk uit naar de foto's!
    Veel liefs!

  • 04 September 2006 - 09:18

    Kim (the Sexy-one):

    Hee girlie,

    Vette schijt man! Klinkt goed. Doe mamabear de groeten van me als je haar weer tegenkomt. Ik ben lekker aan het werk, sinds vandaag. Bij de telegraaf als administratief medewerker.. Ben al 2,5 uur bezig, mijn baas heeft vergadering en ik kan dus nog niet veel doen, haha! Gister naar Madonna geweest met Geer, my god she's fabulous, wel klein... Maar klein is fijn, toch? Dus ik heb haar maar een slaapplaats aangeboden. Maar ze had al wat, ik geloof in een of ander hostel ofzo, iets goedkoops. Naja, als ze daar liever slaapt...
    Lieffie, enjoy! Kusje op je rechterschouder

  • 04 September 2006 - 10:13

    Nes:

    Hey chickie,
    What a trip, en wat cool dat jullie die beren hebben gezien man!! don't forget take lots, lots and lots of pictures :)

  • 04 September 2006 - 17:06

    Poe:

    hey jen!!!

    Wat heb je al weer veel meegemaakt daar!Ben al weer benieuwd naar de volgende aflevering van jou avontuur :p
    Veel plezier nog

    xxx pui

  • 05 September 2006 - 03:04

    Han Meijers:

    Hoi, Janice:
    Ik hoor het al, je hebt het weer eens beter voor elkaar als ik hier in SHA. Dat van die beren, moet uniek zijn.

    liefs
    han

  • 05 September 2006 - 14:58

    Lidewij:

    Hee Janice,
    Leuke site, ik wist niet dat je in canada zat maar hoorde het via Yvon en Marjolein. Leuk! Ik ben nu weer terug in NL en begin dus weer hier volgende week. Fijne tijd daar, en veel groeten vanuit hier.

  • 05 September 2006 - 19:04

    Go's:

    Hi Janice,
    Genieten van je verhalen. We kijken uit naar je avonturen!

    Liefs, the Go's

  • 05 September 2006 - 20:10

    Steef:

    Stik ik ben jaloers!
    Het lijkt me absoluut prachtig om die beren zo in het wild te zien!

    Nog veel plezier!

    Groeten uit enschede!

  • 06 September 2006 - 08:23

    Rob & Dagmar:

    ha die Jan en ook je ouders natuurlijk die ongetwijfeld meegenieten van de beren !

    Joh, wat een uniek beeld moet dat geweest zijn die beren zo voor je neus .
    Hebben jullie inmiddels nog meer dieren/dingen gezien die wij gewoon hier niet dagelijks zien zeg maar ?
    En heb je al foto's die je op deze leuke site kan plaatsen ?
    We kijken zeer zeker uit naar je volgende reisverslag en zijn er klaar voor !
    Hier zijn we gewoon aan het werk; bereharde tijden zeg maar ........!

    Geniet en hou ons op de hoogte !!!!

    liefs, de brandautjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janice

Hoi!! Zoals jullie weten ga ik voor 4 maanden naar Calgary en daarna nog een maandje met Kim naar California! Om jullie niet helemaal in de steek te laten, zal ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen daar door een dagboekje bij te houden. xxx

Actief sinds 11 Aug. 2006
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 8515

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2006 - 26 Januari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: