Decembermaand feestmaand - Reisverslag uit Calgary, Canada van Janice Jie - WaarBenJij.nu Decembermaand feestmaand - Reisverslag uit Calgary, Canada van Janice Jie - WaarBenJij.nu

Decembermaand feestmaand

Door: Janice

Blijf op de hoogte en volg Janice

05 December 2006 | Canada, Calgary

Hallo lieve mensen!

Gefeliciteerd met Sinterklaas! Allemaal een mooi gedicht en wat lekkers in je schoen gekregen? Ik wel! Nou ja, in mijn postvakje dan; omdat hij me niet kon vinden in Nederland heeft Sinterklaas me opgespoord en helemaal speciaal voor mij een pakketje met chocolade, kruidnoten en niet te vergeten een supermooi gedicht naar Calgary gestuurd! Ik dacht er vorige week nog aan iets stouts te doen zodat hij me mee zou nemen naar het warme Spanje, omdat het hier -30 en kouder was, maar toen kwam er een Chinookwind langs. Dat is een droge en warme wind die vanuit het westen over de Rocky Mountains heen waait, waardoor de temperatuur in een paar uur wel tot 40 graden kan stijgen. De afgelopen dagen was het dus erg lekker, zo rond de -5 tot 0 graden met een lekker zonnetje erbij (gek hoe je je eisen bijstelt als je in de vriezer woont). Ik heb mijn plannetje dus maar overboord gegooid en ben braaf gebleven ;)
Het is wel gek om al Kerst te vieren voordat Sint z'n neus heeft laten zien, maar afgelopen zaterdag had ik mijn kerstgala! Eerst op vrijdagavond last-minute jurk, schoenen en sieraden wezen kopen, en ben gelijk even langs de kapper gesjeesd... ach, foutjes gebeuren nu eenmaal meid, het groeit wel weer aan... En zaterdag in de "balzaal" een kerstdiner met alles erop en eraan, en als toetje fruit gedoopt in een chocoladefontein! The way I like it! Ondertussen allerlei gekke acts en ander entertainment. Daarna werd het feestje voortgezet in de Den, waar ik me tot diep in de nacht de blaren op mijn voetjes heb gedanst. Kortom, het was een erg geslaagde avond!
Oh ja, en met mijn roommy gaat het weer wat beter. Ik heb d'r nog eens vriendelijk maar herhaaldelijk gevraagd wat ik nou toch fout gedaan had om genegeerd te worden, en ik weet het nou eindelijk. Hou je vast: ik maak het appartement niet genoeg/goed genoeg schoon. Ik rolde bijna om van het lachen, wat zijn we toch weer volwassen! Hahaha! Maar ze denkt niet dat haar volgende huisgenootje iets beter zal zijn, want ze zijn immers "allemaal hetzelfde". Raar maar waar, sinds ons verhelderende gesprek is ze een stuk aardiger geworden en stelt ze zelfs af en toe een vraagje. Misschien ziet ze nu wel in dat ze een beetje belachelijk was.
Verder ben ik tussen de laatste studie-uurtjes door flink souvenirtjes aan het inslaan, en hebben we Secret Santa lootjes getrokken. En ik ben druk bezig de dingen te organiseren die ik nog wil doen voordat ik wegga, zoals naar het lichtjesfeest in de dierentuin, de Calgary Tower, een snowboardtripje naar Lake Louise en Christina's en mijn jaren '90 afscheidsfeestje. Kortom, ik verveel me niet... Tot schrijfs!!

Liefs

  • 05 December 2006 - 23:03

    Kim:

    Haha ik ben de eerste om een reactie te plaatsen! Ik ben toch wel jaloers, ik zou het eigenlijk wel fijn vinden om wat sneeuw te hebben of in ieder geval IETS winter-achtig. Het was vandaag 13 graden. NIET NORMAAL. Niet vergeten om foto's te maken want die willen wij ook zien he?? Hopelijk zal je ook een kerst mee maken op zijn Amerikaans/Canadees. Want die zijn ook best leuk! Laterrr

  • 05 December 2006 - 23:04

    Kim (weer):

    Oeps ik zie de fotos nu pas.

  • 06 December 2006 - 06:27

    Tineke:

    Fijn dat Sinterklaas je toch gevonden had zeg.. hihi.
    En zo te lezen vermaak je je nog steeds goed.
    Tot wanneer blijf je ?

  • 06 December 2006 - 08:02

    Kim, Je Zus:

    Ha lieverd! Altijd weer een genot om je avonturen in de avonduren te lezen :-) Je ziet er schitterend uit, ik mag trots op je zijn! MIJN ZUSJE! Vanavond samen een kruidnootje eten over de skype? xxx en studeer ze vandaag, nog even doorbijten!

  • 06 December 2006 - 10:16

    Sint & Piet:

    Lieve Janice,

    Sint en Piet zijn erg trots op jou..

    daarom een gedichtje vanuit de kou.

    Wij zijn je nog niet vergeten,

    dat moet je echt even weten!



    Gelukkig hou je ons van alles up-to-date,

    zodat iedereen steeds van al je avonturen weet!

    Ga ervoor lieve Janice,

    we wisten allemaal dat dit je wens is!





    Je hebt het dubbel en dwars bewezen,

    wij hoeven niet om jouw welzijn te vrezen!

    Want jij bent zo ondernemend en sterk,

    ja..Sint en Piet vinden dat een knap staaltje werk!




    Geniet van de superleuke tijd!

    En Janice..je bent echt een wereldmeid!

    Dikke kus van ons allemaal,

    wij kijken weer uit naar je nieuwe verhaal!




    Veel liefs, van Sint en Piet! xxxxxxxxxxxx

  • 06 December 2006 - 10:19

    Vanes:

    Hey hey,
    weer een leuk verhaaltje!!
    Ooo you look very nice man! very "prettifull"hihi:p
    Hier is het ook al christmassie..ik heb namelijk het huis een beeetje versierd:D
    okidoki ardichoki... spreek je maybe later
    succes nog met leren!
    xx
    vanes





  • 06 December 2006 - 12:32

    Sintloze Kim:

    Hee sexy,
    jeetje, je haar is wel kort, maar je ketting en jurk mogen er zeker wezen!! Een canadian babe!
    Dat die sint jou wel heeft gevonden en mij niet.. Misschien is mijn adreswijziging niet goed doorgekomen en liggen mijn cadeautjes in Tilburg op me te wachten... Maarja, ik had een slechte sinterklaas. Net weer wat prednison in m'n knie, dus op de bank stilzitten. Wel met chocoletter bij de hand, maar toch... Beetje karig.
    Gelukkig had ik mijn lieve roomies om voor me te zorgen. En ik had lekker een paar daagjes vrij van m'n werk. Vandaag weer aan de bak, maar zometeen ga ik lekker met aad-bilnaad mother-daughter quality-time naar de bios.
    Afgelopen weekend waren m'n toneelvoorstellingen en dat ging ook allemaal prima (voor de foto's zie www.duizeling.nl). En nu heb ik het even lekker weer wat rustiger.
    Volgende week heb ik een voorlichtingsdag op de VU, want ik wil weer gaan studeren. Waarschijnlijk kan ik met een pre-master na een jaar aan een master beginnen, dus helemaal top!
    Anyway, dit was even een up-date uit ammie. Viel spass meine liebe!
    kusje op je snowboardbeen!xx

  • 06 December 2006 - 13:50

    Kimba:

    Ow, you look so pretty!!!!
    Mis je wel steeds meer!
    Wat een lieve krabbel op hyves!
    Hier echt kneiter druk!!!
    Veeeeeeel werk te doen!
    Vermaak je nog even en veel liefs van mij!

  • 09 December 2006 - 08:10

    Rob En Dagmar :

    Had een reactie geplaatst...helaas onder je belevenissen van oktober ..dus misschien moet je even zoeken ....was reeds onderweg naar boven naar de behangstomer toen ik dit bedacht ....ik mail niet voor niks dus zoek !!

    Liefs, de brandautjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janice

Hoi!! Zoals jullie weten ga ik voor 4 maanden naar Calgary en daarna nog een maandje met Kim naar California! Om jullie niet helemaal in de steek te laten, zal ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen daar door een dagboekje bij te houden. xxx

Actief sinds 11 Aug. 2006
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 8499

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2006 - 26 Januari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: